Het begin is er ! - Reisverslag uit Deventer, Nederland van Wim Goedhart - WaarBenJij.nu Het begin is er ! - Reisverslag uit Deventer, Nederland van Wim Goedhart - WaarBenJij.nu

Het begin is er !

Door: Wim

Blijf op de hoogte en volg Wim

28 April 2016 | Nederland, Deventer

De eerste kilometers zitten erop. Inmiddels in Han sur Lesse aangekomen, bekend van de grotten,maar inmiddels vergane Belgische glorie, een afthans aandoend frietdorp. In de gite d'etappe waar ik zit, zijn de 60 kids net gestopt met de karaoke, ze houden zich netjes aan de stilteplanning van 10 uur !

De eerste dagen waren die van veel wind, kou, hagel en het opletten op afdakjes om even te schuilen. Het vertrek begon warm ! Uitgezwaaid door Saskia, LInde, Wisse en de nodige familie , vrienden en buren naar Radio Kootwijk, waar Peter aanhaakte, om in wijk bij Duurstede door Bart afgelost te worden. De volgende dag kwamen Ivo en Helga mij tegemoet, samen verder naar Breda. Beide dagen enorm heldere luchten met scherpe buien inzet Nederlandse landschap.

Daarna drie dagen met Ivo verder, via de jeugdherberg in Westerloo naar Leuven, waar we door het begijnhof en de stad geslenterd hebben, van café naar café om ook weer wat op te warmen. Woensdag kwamen de eerste heuveltjes buiten Leuven, met glibberige kasseien. In Hoegaarden vanwege de temperatuur toch maar koffie genomen, en in Namen aangekomen een overnachtingsplek voor pelgrims gevonden. Een vriendelijke mevrouw in een schitterend gelegen villa die meestal Santiago wandelaars verwelkomde gaf ons onderdak. Wat we in die dagen naast balanceren over kasseien en onverharde glibberige paadjes ook geleerd hebben is alert te zijn op afdakjes, bushokjes en andere schuilplekken. Zo hopten we door het Belgische land, en ook de taalgrens over.

Inmiddels heb ik Ivo uitgezwaaid, vanuit Namen nam hij de trein terug naar Breda. Dat voelde allemaal heel goed, al die mensen die mij een duwtje op weg hebben gegeven. Met dat slechte weer weet niet of ik dat alleen had getrokken !

Vandaag ook het eerste serieuze klimwerk meegemaakt het maasdal uit bij dinant. In de snellend rustig naar boven, dat ging prima. Al met al een goed vooruitzicht voor dat wat nog voor mij ligt.

  • 28 April 2016 - 22:43

    Reinau:

    Hoi Wim, leuk om je zo te volgen! Ja het begin was wat het weer betreft wel bar! Fijn dat je co-fietsers had

  • 28 April 2016 - 22:43

    Bart:

    Goed om te lezen Wim. Ik hoopte dat je toch al buiten de buienregio was beland, maar zo te lezen in ieder geval nog in de kou. Veel goeds op het vervolg!

  • 28 April 2016 - 22:50

    Luc:

    Ha Wim, afgelopen weekend L-B-L gekeken en moest daarbij ook aan jou denken. Je had het kunnen weten: tijdens L-B-L hagelt het meestal in de Ardennen

  • 28 April 2016 - 22:51

    Corry:

    Leuk om je eerste verslag te lezen. Heel veel succes met de volgende kilometers. We blijven je volgen.
    Groet Gerhard en Corry

  • 28 April 2016 - 22:53

    Luc:

    Straks tijdens een hete Apenijnenklim ga je er nog naar terugverlangen. Groet, Luc

  • 28 April 2016 - 22:55

    Saskia:

    We zijn trots op je. Maar goed dat ik niet met je meefiets. Ik was al afgestapt! Je gaat de goede kant op, naar de zon! Hulde aan alle meefietsers!

  • 28 April 2016 - 23:01

    Marjolijn En Auke:

    De start is koud, gelukkig ga je naar het Zuiden. We gaan duimen voor mooi weer. Leuk om je zo te kunnen volgen. Zet hem op. Marjolijn en Auke



  • 28 April 2016 - 23:03

    Erica De Ridder:

    Superwim! Ga zo door... Het wordt vanzelf warmer. Leuk om
    te lezen waar je allemaal gaat. Hartelijke groet

  • 28 April 2016 - 23:35

    Maria:

    Leuk verslag Wim! Hopelijk komt de zon je snel tegemoet.
    groeten van Joost en Maria

  • 29 April 2016 - 07:41

    Wouter:

    Mensen wat een vuurdoop maar fijn dat je telkens samen fietste enzo te horen hou je het goed vol om er om de silver lining aan de regenwolken te blijven zien veel succes

  • 29 April 2016 - 09:14

    Laura:

    Hai Wim, wat fantastisch om te lezen wat je allemaal meemaakt. Heel veel suc6 en geniet ervan!

  • 29 April 2016 - 10:43

    Linde:

    Goed bezig pap, op naar beter weer!

  • 29 April 2016 - 11:47

    Jos Sas:

    Wim de kou zal in de loop van je tocht wel minder worden, maar de bultjes (bergen) hoger.

    Sterkte zal je af en toe nodig hebben maar genieten zal je zeker.

    Groeten, Jos

  • 30 April 2016 - 09:05

    Henk En Corrie Nijkamp:

    Erg leuk om je verslag te lezen en de foto`s te zien. Gelukkig ben je een doorzetten en met een gezonde dosis humor kom je er wel.

  • 30 April 2016 - 14:28

    Coby Van Der Zouw:

    Hoi Wim,

    Leuk om de foto's te zien en je verhaal te lezen. De eerste wek zit er op. Veel fietsplezier en het weer wordt steeds beter. Aankomende week weinig of geen regen dan hoef je niet naar bushokjes en afdakjes te zoeken.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Deventer

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

28 April 2016

Het begin is er !
Wim

Actief sinds 20 Dec. 2020
Verslag gelezen: 168
Totaal aantal bezoekers 4485

Voorgaande reizen:

20 December 2020 - 31 December 2020

Mijn eerste reis

21 April 2016 - 31 December 2016

Mijn eerste reis

22 April 2016 - 31 December 2016

Mijn eerste reis

22 April 2016 - 31 December 2016

Mijn eerste reis

28 April 2016 - 31 December 2016

Mijn eerste reis

28 April 2016 - 31 December 2016

Mijn eerste reis

01 Mei 2016 - 31 December 2016

Mijn eerste reis

01 Mei 2016 - 31 December 2016

Mijn eerste reis

23 April 2016 - 06 Juni 2016

Op de fiets naar Rome

Landen bezocht: