von Frankreich nach Suisse et Allemagne - Reisverslag uit Lindau, Duitsland van Wim Goedhart - WaarBenJij.nu von Frankreich nach Suisse et Allemagne - Reisverslag uit Lindau, Duitsland van Wim Goedhart - WaarBenJij.nu

von Frankreich nach Suisse et Allemagne

Door: Wim

Blijf op de hoogte en volg Wim

08 Mei 2016 | Duitsland, Lindau

Afgelopen week regelmatig gewisseld tussen Frans en Duits en weer terug. Vorige week zondagavond Michael opgepikt op station Nancy. Over jaagpaden langs vogezenkanalen, vele sluizen en moezel met lekker zonnetje zuidwaarts gegaan tot in Epinal. De volgende ochtend helaas weer in stromende regen nog verder zuidelijk afgezakt naar Remiremont. In de droogte aan de klim naar vogezen pas col d'oderen begonnen , uiteindelijk naar de 884 meter volgens het pasbord. Michael zette nog even door op een bospad naar boven de 900, de lunch met ossentong had hem veel energie gegeven. Ik was blij met het feit dat ik relaxt en zonder problemen bovenkwam. Aan de elzasserkant beneden werd in een chambre d'hote een klapbedje opgezet om van de welverdiende rust te genieten. Het was nog vroeg in het seizoen...

De volgende dag door de Sudgau op zwistserland aangekoerst, onder frisse luchten van daslook en in de lucht rode wouwen die het werk van maaiende boeren in de gaten hielden. De lokale bakkersvrouw was behulpzaam met het bellen van de hotelbazin toen we het fietsen wel gezien hadden, die deed de deur voor ons los. Woensdag was alles in de omgeving dicht...
Onde stralende zon de volgende dag door Basel gefietst en stroomopwaarts de Rijn gevolgd, veel historische dorpen met vakwerkHuizen en muurschilderingen. De dag na Hemelvaartsdag kwamen we de nodige files tegen van Zwitsers die hun eigen land weer inreden nadat de kofferbak geladen was in Duitsland. En aan ons maar 6 euro vragen voor een latte machiato... (Voor het gemak de wisselkoers maar 1 op 1). Misschien op alle elektronica die ze in de EU kopen maar 10 % opslag rekenen.....

Daarna op weg naar Schaffhausen , de waterval helaas alleen maar van boven gezien.Was al wat laat om nog ronde te maken, de lift naar beneden stopte om half zeven . De volgende dag ben ik alleen maar terug gegaan nadat Michael even daarvoor terug was gestapt op de trein naar NL.

Daarna doorgefietst naar Stein am Rhein, rustige middag gehad en vandaag Bodensee langsgefietst, met zicht op schitterende besneeuwde alpentoppen, overgestoken met catamaran en nu in het uiterste puntje daarvan in lindau in de jeugdherberg deze tekst aan het typen (gisteren was ie kwijtgeraakt ....)

Komende week ben ik alleen op stap, zondagmorgen in Salzburg Saskia van de trein ophalen. Na de 1100 km die de teller nu aangeeft moet dat ook wel weer lukken.... Alleen zitten er deze keer ook wat meer hoogtemeters bij ....

• 08 Mei 2016 - 22:22

Saskia:

Als ik het zo lees heb je er nog steeds zin in en gaat het goed. Nu een week solo. Michael bedankt voor de begeleiding! Vanmiddag met Linde en Wisse veel wind getrotseerd op de fiets naar Zutphen om onze helden aan te moedigen in de Giro. Nog een weekje werken en dan zaterdag met de nachttrein op naar Salzburg. Ik heb er veel zin in!

• 08 Mei 2016 - 23:31

Jolanda R:

Ha Wim, tijdens m'n wandelvakantie in de Morvan moet ik aan je denken: we lopen -toevallig- stukje van de GR13: de Franciscusroute van Vezelay-Assisi. Vanavond in de chambre D'h gegeten met pelgrims, hoorde van de eigenaren daarna ook mooie verhalen over pelgrimstochtlopers en hun motivaties en ontberingen. Morgen gaat het hier flink regenen. Ff afzien dus. Ik zal dan weer aan je denken. Zet 'm op, Wim!
    Groetjes, Jolanda

• 09 Mei 2016 - 06:36

Reinau:

Hey Wim, mooi verhaal weer!
    En wat gaat het snel, nog een weekje en dan fietst Sas alweer mee!
    Genietze en succes deze week alleen!
    Zie uit naar je volgende verslag, Ciao!

• 09 Mei 2016 - 11:41

Luc Berris:

Ha Wim,

Lindau op het eiland is wel een superromantische plek - leuk! Ben benieuwd hoe je naar Salzburg fietst - over de Arlberg en Innsbruck of te N van de Alpen langs?

Groet!

• 10 Mei 2016 - 07:07

Wouter:

Hoi Wim, dat klinkt goed en indrukwekkend nu AL op de 1100 km. Nu een weekend solo Ben benieuwd hoe dat behalf. Wij hebben Clare 's ouders hier dus houden we t op musea en korte wandelingen. Genieten van het zomerse weer. Veel succes en genieten ervan. Groeten

• 10 Mei 2016 - 22:46

Erik:

Weer en wind trotserend dat is nu al een unieke prestatie, Wim.
    Een jaar geleden een droom, nu werkelijkheid!
    Nog een paar dagen solo richting Salzburg, hereniging met Saskia en na koffie of thee met echte Salzburger Mozartkugeln samen verder.
    Zo'n vooruitzicht geeft kracht!
    Ben benieuwd naar je volgend verslag, Erik

• 11 Mei 2016 - 15:26

Ans:

Leuk hoor om je verslag te lezen. succes!!! ans