Van Sint Pieter weer naar Lebuinus - Reisverslag uit Deventer, Nederland van Wim Goedhart - WaarBenJij.nu Van Sint Pieter weer naar Lebuinus - Reisverslag uit Deventer, Nederland van Wim Goedhart - WaarBenJij.nu

Van Sint Pieter weer naar Lebuinus

Door: Wim

Blijf op de hoogte en volg Wim

06 Juni 2016 | Nederland, Deventer

"Van noord-zuid naar oost west, ...." zou ook een toepasselijke titel kunnen zijn van dit laatste bericht over mijn fietstocht naar Rome. ik zit namelijk thuis in onze studeerkamer achter de computer en als ik een beetje door de bladeren van het Worpplantsoen heen kijk zie ik weer de Lebuinus een geen Sint Pieter meer....

Gisteravond zijn we weer in Deventer aangekomen. Na een nacht boemelen in een slaapcoupé door Italië en een vlotte reis door Duitsland van München naar Bad Bentheim stonden Saskia en ik even over achten weer aan de IJssel waar Linde en Wisse ons opwachtten met een aangepast vertrekspandoek.

Ruim zes weken eerder was ik vertrokken met de uitdaging in Rome uit te komen, niet wetende of mijn lijf , mijn hoofd, mijn fiets, de wegen en hobbels en onverwachte hindernissen onderweg mij daar ook daadwerkelijk zouden brengen. Rome bekijken was een lonkend perspectief, de ervaring om er bewust wel of niet te komen was net zo belangrijk. ! En beide is gelukt !!! Met zes weken met ervaringen van alleen en met anderen op stap zijn en ruim 2400 kilometers Europees landschap in de benen zijn de fietstassen weer gevuld met de nodige ervaringen , energie en vertrouwen. En dat voelt goed ! Zo goed dat ... (ik begrijp dat echte Pelgrims meestal beginnen met Santiago de Compostella, dan Rome, en soms ook nog Jeruzalem.... )

De laatste dagen in Rome waren leuk, een fraaie stad, maar van alles is veel,misschien wel te veel om in een hoofd te passen, en in ieder geval in een paar dagen..... Mensen, monumenten, tijdfases van ontwikkeling van een stad, verkeer, wachtrijen, pizzeria's, overdadige pracht en praal, bedelaars,..... Hotspots bezocht als Trevifontien, St. Pieter, Sixtijnse kapel, Collosseum, in twee kleine kerkjes kaarsen voor ons dierbaren opgestoken, lekker gegeten, gewoon rond zitten kijken,..... We smachtten ook wel weer naar een dagje fietsen tussendoor om even uit de stad te zijn... Die 5 km dwars door Rome om van onze kamer bij het station te komen waren wel te doen, maar dat was vooral ontwijken van wandelaars in de kleinere straatjes....

Morgen is het werk weer aan de orde, zowel bij Saskia als bij mij. Tijd om eea te laten bezinken en ervaringen mee te nemen en een plek in de 'dagelijkse zaken' te geven is dan aan de orde. Ben benieuwd hoe dat weer gaat verlopen. Een doel in gedachten, ervaren en bijsturen en je komt een heel eind is mijn ervaring van de afgelopen weken !

Alle 'volgers'' bedankt voor hun ondersteunende en stimulerende berichtjes , de aardige kaartjes, hapjes, en bijdragen voor een lekker taartje of diner ! En natuurlijk de meetfietsers Saskia, Michael , Ivo, Peter, Helga, Bart, Linde en Wisse voor hun support en gezelschap onderweg !!!

  • 06 Juni 2016 - 19:33

    Reinau:

    Hoi Wim respect! En dank dat ik via deze weg je mocht volgen. Via Sas kreeg natuurlijk ook tussendoor wat updates, maar jouw belevenissen volgen via deze website was top!
    Nu weer back to business, maar met een flinke 'fietstas' vol met ervaringen, en vooral vertrouwen is een mooi goed!

    Zet ' m op en tot gauw!
    Liefs Reinau

  • 06 Juni 2016 - 19:42

    Bart:

    Mooi, zo'n prestatie, ervaring vooral, herinneringen en de wetenschap dat je het gedaan hebt. Ik ben benieuwd wat je er allemaal van meeneemt als de directe herinneringen wat verwerkt en gezakt zijn. Morgen al weer aan het werk, dat is wel omschakelen. Hopelijk ook nog tijd om rustig terug te denken, voelen ... Geniet ook hiervan!
    Bart

  • 07 Juni 2016 - 09:53

    Luc Berris:

    Ha Wim,

    en je vergeet nog iets: onderweg ben je kennelijk ook vogelfotograaf geworden - mooie compositie die foto met de Geelpootmeeuw.

    Luc

  • 11 Juni 2016 - 12:00

    Henk En Corrie Nijkamp:

    Leuk en interessant verslag. Genoeg voer voor interessante gesprekken. Groetjes, Henk en Corrie.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Deventer

Wim

Actief sinds 20 Dec. 2020
Verslag gelezen: 781
Totaal aantal bezoekers 4453

Voorgaande reizen:

20 December 2020 - 31 December 2020

Mijn eerste reis

21 April 2016 - 31 December 2016

Mijn eerste reis

22 April 2016 - 31 December 2016

Mijn eerste reis

22 April 2016 - 31 December 2016

Mijn eerste reis

28 April 2016 - 31 December 2016

Mijn eerste reis

28 April 2016 - 31 December 2016

Mijn eerste reis

01 Mei 2016 - 31 December 2016

Mijn eerste reis

01 Mei 2016 - 31 December 2016

Mijn eerste reis

23 April 2016 - 06 Juni 2016

Op de fiets naar Rome

Landen bezocht: