Halfweg .... ? - Reisverslag uit Bad Reichenhall, Duitsland van Wim Goedhart - WaarBenJij.nu Halfweg .... ? - Reisverslag uit Bad Reichenhall, Duitsland van Wim Goedhart - WaarBenJij.nu

Halfweg .... ?

Door: Wim

Blijf op de hoogte en volg Wim

14 Mei 2016 | Duitsland, Bad Reichenhall

Ben ik Inmiddels ergens Halfweg Deventer Rome aangeland .... ?De kalender zegt dat ik drie van de zes weken onderweg ben, de kilometerteller op de fiets zegt 1375 van de ca 2500 km (iets te optimistisch geteld), vijf van de 10 landen gehad, Saskia komt morgen in Salzburg aan om 'de tweede helfT" ook te fietsen, het mooie weer is even voorbij, de zuidkant van de Alpen bijna in zicht, etc....
Gevoel van Halfweg heb ik echter niet, door zolang weg te zijn raak ik tijdsgevoel kwijt, afgelopen dagen wel planning in hoofd gehad om op tijd in Salzburg te zijn, maar daar bleef het bij! Genieten van de momenten onderweg, het zoeken naar een leuke plek om te slapen en de toevallige aardige gesprekjes onderweg. hOe kan ik dit meenemen na over drie weken als het normale thuisritme er weer is? Wie weet kom ik daar de komende drie weken achter.

Inmiddels in het zuid Duitse Bad Reicenhall aangeland, heb gepland vandaag naar Brechtesgaden en KOniingssee ( bekend van de bayerische koningen en Hitler verblijven ) te gaan met trein en wat te wandelen, maar tot nu toe komt de regen met bakken naar beneden. MIsschien maar naar het kuurbad hier ?

Afgelopen dagen grote stukken van Bodensee KOningssee route gefietst, (Lindau-Salzburg ) zuid Duitse berg landschappen met fietstopjes net onder de 1000 m, bergen met sneeuw aan de rechterkant, de bizarre kastelen Hohenswangau en Neuschwanstein, de skispringschans van Garmisch spartelkirchen bekent van Nieuwjaarsdag op tv, mooie natuurgebieden met volop orchideeën, maar ook veel mestluchten, ook hier weinig koeien buiten en de grasproductie op z, maximum. En overal hangen affiches dat de melkprijs omhoog moet ....
Bij toeval bij wat dames van 60 + overnacht, ik heb van hen hele colleges gehad wat er allemaal mis is met de landbouwindustrie hier en waar dat door komt en de gehaaste samenleving. Daarnaast ook in bacpackershotel met 5 andere jongeren op een kamer, Canadees, Vietnamees die in Nederland gestudeerd had, Amerikanen op wereldreis etc. Leuk, voel me dan wel oudere jongere, en daarnaeen eigen hotelkamer met alle luxe is dan ook weer heerlijk !

(ik hoop dat het me nu lukt wat plaatjes bij te voegen als impressie bij het bovenstaAnde. Vorige keer zijn die bij vorig verslag aangeland begrijp ik. )
Komende week samen met Saskia Oostenrijk in, de Salzburg Venetië route van Benjaminse. Won laatst prijs bij fietswandelvakanteibeurs, ben benieuwd ! De Italiaanse sferen in ! ☺️



  • 14 Mei 2016 - 11:19

    Reinau:

    Ja kuurbad! Heerlijk voor de spieren!
    Al je gedachten zijn herkenbaar, probeer nu te genieten van het heden, dus je fietstocht met alles erop en eraan! (Jaha ben een mindfulnesstraining aan het doen

  • 14 Mei 2016 - 12:07

    Saskia:

    Tussen het verzamelen en inpakken door even tijd voor koffie en jouw verhalen. Ben je tijdens de tocht toch nog met je "werk" bezig

  • 14 Mei 2016 - 12:16

    Wouter:

    Ziet er mooi uit wim, hopelijk in Italie wat droger weer. Leuk die kleine/ korte ontmoetingen zijn heel herkenbaar. Veel plezier met z'n tweeen.

  • 14 Mei 2016 - 12:41

    Saskia:

    Mijn tekst is weggevallen. Vanavond wordt ik in Arnhem door Linde en Wisse op de nachttrein naar München gezet

  • 14 Mei 2016 - 15:25

    Anita:

    Leuk om te lezen hoe het gaat en het landschap waarin je je bevindt (buiten en binnen) te zien! Hoop dat het weer wat beter/droger wordt. Een goede tocht verder (samen) en voor Saskia een goede treinreis!

  • 14 Mei 2016 - 17:46

    Quinten:

    Dat zijn toch mooie gedachten van onze "oudere jongere". Hadden Van Kooten en De Bie daar ook niet iets mee? Verder kregen wij warme gevoelens bij de foto van de vreselijke slot: daar hebben we nog eens een puzzel van gemaakt. Even kuren en dan op naar het zonnige zuiden!

  • 15 Mei 2016 - 15:58

    Ivo:

    Ha Wim,
    Wow, mooie indrukwekkende tocht...jammer van het weer ...
    Nu(eerste pinksterdag) in NL ook bizar koud: 11 graden..
    Hebben Saskia en jij elkaar inmiddels getroffen?
    Heel veel plezier en succes met het vervolg!
    hartelijke groet
    Ivo

  • 16 Mei 2016 - 13:52

    Linde:

    Sinds gister weer met mama herenigd, veel plezier en succes de tweede helft! Houd mama wel op de fiets als het regent, laat haar niet stiekem de trein pakken! ;)

  • 22 Mei 2016 - 10:57

    Netty:

    Hoi Saskia en Wim,
    Wat een stoere buren heb ik toch! Ben maar blij met zo'n lichamelijke kracht. Dat is om jaloers te worden. het zal af en toe wel moeilijk zijn maar later zijn de herinneringen onvergetelijk.
    Wims verhaal over Berchtesgaden en de Königsee roepen bij mij romantische beelden op want ik heb in mijn jeugd jarenlang gecorrespondeerd met een jongen uit Berchtesgaden. Hij woonde naast Romy Schneider. Grappig he!
    Luitjes, geniet vooral van alles; het Duits is ook zo mooi! Bye for now! Netty en Gert

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Duitsland, Bad Reichenhall

Wim

Actief sinds 20 Dec. 2020
Verslag gelezen: 202
Totaal aantal bezoekers 4441

Voorgaande reizen:

20 December 2020 - 31 December 2020

Mijn eerste reis

21 April 2016 - 31 December 2016

Mijn eerste reis

22 April 2016 - 31 December 2016

Mijn eerste reis

22 April 2016 - 31 December 2016

Mijn eerste reis

28 April 2016 - 31 December 2016

Mijn eerste reis

28 April 2016 - 31 December 2016

Mijn eerste reis

01 Mei 2016 - 31 December 2016

Mijn eerste reis

01 Mei 2016 - 31 December 2016

Mijn eerste reis

23 April 2016 - 06 Juni 2016

Op de fiets naar Rome

Landen bezocht: